GoedBericht.nl wijst op de ene GOD die alles beschikt en bij wie nooit iets mis gaat. Zij wijst op Jezus Christus als Redder der wereld. Jazeker, van alle mensen! Omdat GOD nooit laat varen de werken van zijn handen.
Uitgangspunt is de Bijbelse boodschap zoals Paulus deze als “apostel en leermeester van de natiën” heeft mogen bekendmaken. GoedBericht wil uitsluitend wijzen op wat “er staat geschreven”. Want “de Schrift” bewijst én verklaart zichzelf.
01-11-2025 Lees verder
Wat betekenen ‘paarden’ in de eindtijdprofetieën – een dier of beeld van militaire macht?
26-10-2025 Lees verder
Een kleine vertaalnuance met grote betekenis: wij zijn niet dood dóór, maar vóór de zonde.
13-10-2025 Lees verder
“Gij zult” klinkt als last, maar is belofte. Het is Gods profetisch Woord dat Hij Zelf vervult.
24-09-2025 Lees verder
17-09-2025 Lees verder
02-11-2025 Lees verder
19-10-2025 Lees verder
16-10-2025 Lees verder
Waar de mens het zicht op de Schepper kwijtraakt verdwijnt ook het zicht op mannelijk en vrouwelijk.
12-10-2025 Lees verder
05-10-2025 Lees verder
27-09-2025 Lees verder
Het Vaticaan heeft in een nieuwe verklaring afstand genomen van de titel “Medeverlosseres” voor Maria. Daarmee lijkt Rome een Bijbelse stap te zetten, maar in werkelijkheid blijft alles bij het oude: Maria mag nog altijd “middelares” heten (zij het in ondergeschikte vorm), en het bidden tot en via haar blijft een vast onderdeel van de rooms-katholieke praktijk.
De Schrift is er helder over:
Want er is één God en één Middelaar van God en mensen, een mens, Christus Jezus, die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen…
–1 Timotheüs 2:5,6–
Dit ene vers laat geen ruimte voor misverstand. Het weerlegt niet alleen de status die aan Maria wordt toegekend, maar ook de leer van de drie-eenheid. Christus Jezus is niet de ene God, maar een mens. Niet zomaar een mens, maar degene die is gesteld tot de ene Middelaar. Dus zo uniek als God is (“één God”), zó uniek is ook de Middelaar (“één Middelaar”). Hoe dan ook: Maria heeft daarin geen deel.
Maria is, zoals alle overledenen, gestorven en wacht op haar opstanding. Tot haar bidden is niets anders dan spreken tot een dode – een vorm van spiritisme waar de Schrift geen goed woord voor over heeft.
Rome belijdt met de lippen één Middelaar, maar bidt tot een dode — en verwerpt zo de Levende, Hij die Zich gaf tot een losprijs voor allen.