GoedBericht.nl logo
English Blog

het ‘evangelie’ volgens Opwekking 2015…

23-05-2015 - Geplaatst door Andre Piet

images8

Voor al meer dan veertig keer vindt ook tijdens dit Pinksterweekend de conferentie ‘Opwekking’ plaats.  Op zaterdagmorgen sprak dominee Ron van der Spoel over het thema ‘samen bidden’. Tijdens de samenkomst riep hij de 13.000 aanwezigen op om hartstochtelijk te bidden voor Nederland. Ik citeer:

Wat kunnen we vragen? Wat is het dat Gods hart breekt?
Dat we met 16 miljoen mensen in Nederland leven en dat 75% van hen de Heere Jezus niet kent als hun Redder en Verlosser! Mensen, dat kan niet! Dan kunnen wij hier wel gezellig samen zitten, maar dat kan toch niet als we weten dat driekwart van Nederland naar de hel gaat als Jezus nu terugkomt!

Weet u wat pas echt tragisch is? Dat een gevierd predikant op zo’n groot podium aan zijn publiek een ‘evangelie’ voorhoudt dat geen Evangelie is. Als het waar zou zijn dat 75% van alle Nederlanders voor eeuwig naar de hel gaat, dan hebben deze 13.000 mensen niet de minste reden om dit weekend in Biddingshuizen een feestje te vieren. Is het niet ronduit afschuwelijk wat zij verwachten voor het grootste deel van hun landgenoten? Al die vrolijke liedjes die zij zingen, met of zonder opgeheven handen, veranderen daar niets aan. Die maskeren dat alleen maar.

De waarheid is dat de Bijbel geen ‘hel’ kent. De Schrift spreekt over oordelen en gerichten, dat is waar. O.a. over Gehenna, geheel ten onrechte vertaald met ‘hel’. Ieder degelijk handboek kan u vertellen dat Gehenna geen ‘hel’ betekent, maar het dal van Hinnom bij Jeruzalem.

Nooit hebben Gods oordelen in de Schrift het laatste woord (Ps.30:6). Want GOD laat niet varen de werken van zijn handen. Wie iets anders beweert, kent Hem domweg niet. Het Evangelie is de mededeling dat Christus Jezus zichzelf gaf tot een losprijs voor allen (1Tim.2:6). Elk mensenkind is het eigendom van Christus Jezus. Hij is Heer van allen (Rom.10:12)! Dat is omdat God wil dat alle mensen gered worden en komen tot kennis van die waarheid (1Tim.2:4). En aangezien Hij GOD is, IS Hij ook daadwerkelijk een Redder van alle mensen (1Tim.4:10). Niet volgens de predikers op het podium van ‘Opwekking’ maar wel volgens het Evangelie dat Paulus als apostel en leermeester van de natiën, als een heraut bekendmaakte (1Tim.2:7).

Zegt dat voort! Want hoe zouden mensen dat kunnen geloven als het hen niet verteld wordt?

Reageer op Facebook

Delen: